Wednesday, October 07, 2009

< 132 >Saya nak cerita

DALAM MANIS KATA,ADA RACUN BISANYA

hari ini sedikit dingdong.tiba-tiba,rasa nak menulis guna saya-awak pulak

Baiklah,saya nak cerita sikitlah pasal Sesi Suaikenal dengan Pelajar baru sesi 2009.Mudah kata,adik-adik.Walaupun bukanlah adik-adik sangat sebab majoriti mereka sebaya sahaja dengan saya.Sekadar untuk pemahaman awak semua sahaja.huhu!Maaf,saya tak gemarkan istilah senior-junior. Super Junior yang orang uar-uarkan sangat hebat itupun saya tak layan ye.Harap maklum.

Maka tempat kejadiannya ialah Deepa Comfort Hotel,MG Road,Mangalore pada tanggal 3 Oktober 2009,Hari Sabtu.Secara jujur,bulan Hijrah memang saya kurang peka,[owh,saya langsung tak bangga]melainkan Ramadhan sebab puasa,Syawal&10Zulhijjah sebab raya(baca:makan),Rejab&Syaaban sebab dah mula gelabah nak ganti puasa,12Rabiulawal sebab hari kelahiran Nabi dan 1Muharram sebab hari kelahiran saya.TOINK!sempat lagi nak promosi.HAHAHAHAHAHA!

Seterusnya...layan sahajalah..ZAAASSSSSS!

ini saya dan rakan-rakan batch saya.masing-masing tunjuk muka hypoglycemic.
mengapa semua jejaka ini sepertinya muka kecewa+patah hati+tak puas hati?
owh!mungkinkah mencemburui abang yang panas[konon hot]ini?sila kira berapa gadis mengelilingi beliau ye.itu baru yang muat masuk kamera..yang lain???ROAR!!!!
ini muka penuh konsentrasi mendengar ucapan Mahfidz.Itupun setelah Mahfidz terang-terang sound tengah-tengah ucapan dia "Haahh...yang belakang tu orang bagi ucapan jangan bercakap!" muahahahhaa!dah la saya duduk direct je menghadap rostrum tuh.ampun Mahfidz!
memandangkan saya memang minah yang sedikit bimbo+tak faham bahasa+mempunyai masalah short attention span+dah lapar tahap moksya,maka terpacullah aksi seperti
yang di atas.(*-*)v
cuba lihat muka mereka bila dah dapat makanan?teruja sungguh!!!
muka saya????errr..tak perlulah,saya kan suka letak gambar yang bajet-bajet cun je kat blog ni.

sebenarnya,[selain daripada makanan]saya pandang depan [look forward] untuk jumpa seorang minah ni.Sebab semenjak dia datang India,baru jumpa sekali sahaja.SELAMAT BERKENALAN DENGAN TEMPE YE!huhu!
errr,Ira,bukan I ke yang patut serang U sebab balik raya tak ajak I?
HAHAHA!atas tu drama apa entah yang Kak Kiah sempat candid.atau mungkin kami memang DramaQueens =) [U,thanks for all those pssstt psstt moments.I LIKE!!]
inilah Kak Kiah dan kameranya.[serta Zati yang menyibuk kat tengah-tengah nak tayang kasut tumit tinggi dia JUGA!!haha!]
owh,kali ni,senyum pada posisi lain pulak.dan sekarang sila selidik kenapa saya sangat tak suka gambar saya diambil dari sisi kanan.
ini dancing girl saya=)Tapi Zuo Pei cakap "tidak boleh sudah,mereka sini semua lebih hebat"
Kak Sarah & saya yang masih memakai modal senyuman yang sama [still wearing the same smile] (*-*)v
Bila tengok Dian tangkap gambar dengan Kak Dinie,rasa tak puas hati.Nak jugaaakkk!! Jadi,gambar seterusnya, saya & Kak Dinie lah.huhu!

Pian beramah-mesra.Padahal nih semua dah kenal dari KTT dulu.
adik-adik KS Hegde.Dua kali tangkap sebab kasik can dekat adik tudung ungu nak masuk gambar juga=p ada siapa-siapa berminat?HAHAHA![tiba-tiba jadi mak ayam]
wohooo~~nashriq,capik,kalpana dan gengnya.ini member layan bola kat KTT dulu.
meja adik-adik Yenepoya
main course yang dimakan dengan penuh hati-hati,sebab menurut catatan sejarah,makanan Deepa Comfort ni yang membuat saya berada dalam rekod pesakit KMC Hospital selama 5 hari dan diberi 6botol IV FLUID.huuuuu~
tapi,saya&aiskrim ibaratnya macam Nala&Simba..*drools*
gambar ini khas untuk golongan yang suka sangat cakap saya hanya letak gambar kontrol cun je kat blog ni..dah memang setiap kali kamera petik,tiba-tiba saya jadi cun,bukan salah saya la,cik kak.dengki sungguh!simpan la gambar ni buat kertas-dinding-atas-meja [desktop wallpaper]awak ye!
mereka dah ajak bergambar,tapi saya masih..mahu makan!
ok,inilah gambar kesayangan saya untuk malam tu=)









alahai...yang ini lagilah sayang...TEEEETTTT!

10 comments:

Noorlaila Mohamed Nor said...

makanan dah bersejarah pun makan jugak
kalau aku mesti takut sejarah berulang

norfaridahanum mad norizan said...

HAHAHAHA!
bila bab makanan nih kena sentiasa bersangka baik.x baik tolak rezeki-ustaz saedin ckp.hahah!

udienjai said...

hey engkau, last pic tu.. which one? haha' ada 4 org je pon =P

norfaridahanum mad norizan said...

huh?ape?ape?

LARIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!

enyheartsdiamond said...

amboi..bergambaq sakan;)

gambaq x control cun pon ok apa;)

norfaridahanum mad norizan said...

hahaha!
mslhnya,kenapa bila org nk amik gmbr je diorg akan ckp "ok,gambar,gambar" at d first place?nk sruh kita redi n then br dia capture kan? haish..people!

Aleng said...

hahaha...pandai ko susun gambar jadi cerita autar....hahaha..
ROAR tetap ROAR....hahaha

norfaridahanum mad norizan said...

owh well~~~u know me...
aq kan byk skrip drama..tnggu nak jadik novel je.haha!

Aleng said...

haha..skrip ko kasi aku aitu pun x habis lagi ko perdengarkan...

norfaridahanum mad norizan said...

owh..yg tu..aq masih memikirkan ending dia..cmne nk perdengarkan dah.haha!