Wednesday, September 07, 2011

Untuk Dzulhafiz

Saya bukannya tak ada idea nak menulis apa. Cumanya saya tiada masa-lah, tetapi banyak masalah.HEHEHE. Banyak masa dihabiskan di..entah,berangan kot? LOL.


Dan adik lelaki saya, Dzulhafiz dah mula bising di Facebook sebab saya tak buat entri khas untuk dia yang dah mula mendaftar untuk program ijazah di UiTM Penang. Aish,dah la Majlis Konvokesyen dia yang akan diadakan Oktober nanti di UiTM Dungun pun saya tak tentu lagi dapat pergi ke tidak. Memang nak sangat pergi. Tapi sekarang, tiba-tiba mempunyai kesedaran yang setiap ringgit adalah sangat berharga. Nanti Disember ada cuti panjang dan haruslah nak balik lagi. Itu semua duit!!!Maka ketahuilah yang sudah hampir 3 bulan kot saya tidak membeli-belah secara sakan dan macam orang sakai tak pernah jumpa shopping complex. Huwaaa! 

Tapi bila tengok-tengok dalam almari,banyak je koleksi pakaian yang jarang-jarang dipakai. Silap-silap boleh kena zakat harta! TOINK! Maka sekarang hidup dalam keadaan sentiasa bersyukur dan penuh kesabaran setiap kali nampak iklan SALE SALE SALE. Dahlah shopping complex ketiga terbesar di India letaknya di belakang rumah sahaja.Arghhh! Ok,dah melalut cerita pasal diri sendiri pula.

Jadi entri ni tak lain tak bukan hanyalah sebagai satu penghargaan kecil-kecilan (atas paksaan) untuk Chef Dzulhafiz, Diploma Seni Kulinari, serta penerima Anugerah Dekan untuk 3 4 kali hingga gua malas nak layan reaksi takabbur nya,LOL dan juga menjadi staf kesayangan di Hotel Casuarina Ipoh walau baru kerja 3 bulan je. Cis kau!

Oh,beliau gagah perkasa. Tiada sebarang unsur kelembutan ataupun kepatahan pada dirinya. Harap maklum.


He's going to further a Degree in Hotel Management,kot? I know his passion in cooking,baking etc tapi berdiri pada alam realiti dan kenyataan dunia,susah untuk chef muslim nak hidup selesa dan pada masa yang sama berlandaskan syariat,apatah lagi bila kita nak bermula dari bawah...Aish,kalau ada rezeki nantilah Anum tolong Apis buka restoran ke, okkkayyy?

No comments: