Saturday, July 31, 2010

I'm losing them

I'm no good in writings,though many of you said so.Thank you,nevertheless.

My sketches are worse than a kindergarten child. Screw it. I never care.

Never will I stop, because only to these two things, I find my heart pours out all its sweetness and bitterness.

All.

Without any doubts or pause.

But I'm losing them. And it scares me to hell.



A loner like me,can't afford this. Seriously.

17 comments:

hazimah said...

ANUMMMMMM!!!
awak wat akak rasa besalah lak :(
and skrg.. akak pun rasa takuuuttt :(

norfaridahanum said...

AKAKKKKKK!
xde apelah..anum amik semua dr segi positif je.xde hal lah=)

aish,jgn nak merepek.u've got something what we call as "certainty".

ms. mac said...

anum!! ure not losing it, and ure not a loner either!! u always hv ur friends. plus, i love ur writings!! there! one comfirmed fan of urs. uhuhuhu

AJ Nismihan said...

kita ada nafas kita sendiri.
ya, nafas yang itu la.
nafas yang kita pinjam sistem dan biasiswa udara dari Allah.
pinjam yang dibayar dengan ketaatan dan keukuhan cinta pada Illahi.

dan nafas kita tentu saja lain dari yang lain.
lain dari siapa saja yang dekat dengan kita.
malah lain jugak dengan 'si dia' yang ditakdir jodohkan untuk kita.
memang lain.
kenapa?
sebab kita itu unik.
dan unik itu pada selesa debar hati kita.
selesa nadi denyut jantung kita.

salahkah ada hal yang berbeda dengan yang lain?
selagi kita selesa dengan-nya, dan selagi kita indah hidup dan sujud pada Allah denganya, maka itu lah yang terbaik untuk kita.
dan tentu saja kita suka dengan 'keterbaikan' itu bukan?

jadi boleh tak macam nih?

tulisan itu sebenarnya seni atur bahasa kita. seni wakil mata kita yang liar memandang tafsir akan hidup.
seni yang menterjemahkan getar jiwa kita pada susun atur konsonan dan vobel yang berturut-turut dalam rima jiwa.
maka, salahkah kalau tulisan kita berbda dengan yang lain?
salahkah kalau kita selesa dengan hal ini, sedangkan yang lain tidak?

bagi aku; mudah saja.
selagi kita senang dengan apa yang kita buat; dan selagi mana ia tidak menyimpang, teruskan saja. itu yang sebenarnya indah untuk kita.

menulis lah dengan cara kamu.
seperti aku sendiri menulis dengan cara aku; tak kiralah dengan siapa juga aku berlawan bicara.
aku menulis dengan lancar kata menusuri fikir aku tanpa fikir berbalam-balam, kerana bagi aku, tulisan aku perlu jujur, dan jujur itu telus. tembus. dan ikhlas.

jadi, jadilah kamu.

pesan:
1. kadang2kita akan rasa kering dalam penulisan. maka itu sahaja normal.
ambik rehat dari hal itu dan cari yang lain sementara hati kamu mahu tenang.

2. aku senang berkongsi benda yang aku suka dengan yang lain,sebab bagi aku, keindahan hidup ini sementara, satu-satunya yang mampu melewatkan layunya indah itu adalah memanjangkan pada yang lain. menulis ini satu cara aku. dan berkongsi novel itu sendiri satu cara aku. dan sejujur-jujur hati aku, aku terbuka dengan pandangan yang lain. kalau pun yang aku suka itu bukan sukaan yang lain, aku terima. kan kita sendiri berbeza hakikinya :)

Assalamualaikum

enyheartsdiamond said...

kak anum hebat lah dalam menulis! ;)

Amanina said...

akak! happy birthday. :)

anith said...

uish!
r u alright?
la tahzan anum! =]

naz said...

norfa apa sudah jadi?
lu jangan bikin gua panas. kembali secepat mungkin norfa :)

honeem said...

hepi bithday frm ayah n mama. dh beso anak mama, dah dpt kunci. rase2nya kunci beg le kut....

norfaridahanum said...

wafaa,fuyyyohhh.u buat i rasa artis skejap.wink.i ade fan dah skang nih ok.haha

thank u amanina.dah tua =(

eny,main hentam je tulis dik oi

anith,lately oak cam beku n tgn jammed je.adoi btul

naz,A.S.A.P?

norfaridahanum said...

AJ...tapi kadang aku bimbang kalau perkongsian itu menyimpang,meaning mcm terlampau emosi,terlampau mengeji atau terlampau membuta tuli,atau terlampau tak ada isi..

norfaridahanum said...

terima kasih mama&ayah.anum nak kunci scooter la boleh???????beg dah banyak dah nih..hikhikhik.

AJ Nismihan said...

ada sahabat yang tolong tegurkan.
ada lawan yang tolong sedarkan lemah kita.
itu gunanya hidup dalam kumpulan.
ada bait-bait kata yang tolong pimpin kita dalam manis atau keji bicara.

ah, manusia sendiri bukan sempurna kan.

seperti juga aku.
aku sendiri tidak sempurna.
aku lupa nak mengucapkan Selamat Ulang Tahun untuk kamu.
oh, anggap saja 5T5B tu sebagai gantinya; walaupun dia hadir bukan untuk tujuan itu.

boleh?

norfaridahanum said...

janji kamu akan jadi sahabat & lawan yang itu ya AJ?

hahaha!kan telah aku khabarkan dlm emel itu hari,5T5B itu mahu aku anggap sebagai hadiah pertama untuk 2010.boleh lah?

AJ Nismihan said...

मैं हूँ अच्छे दोस्त से दुश्मन के रूप में मुझे लगता है

but still can be a full functioned enemy i suppose :)

oh, ada sebut ya.
ops maap, tak perasan.

anyway, terima jer lah seadanyakan. gelenya pun gelenya lah.

norfaridahanum said...

kau...nasib bek ade google translator ok..gelenyar!

thank u AJ bro.tolong cubitkan pipi sufia untuk aq..ala,kasiklah gambar baru pulak,boleh?

AJ Nismihan said...

Boleh :)
8 ogos ini, jam 2 petang waktu Malaysia.