Sunday, July 04, 2010

< 207 > Memoir 3 Julai



Hidup kita ni macam anak panah,kita dah ada sasaran dah, tempat-tempat sasaran tu. kita dah aim bagus sasaran tu.tapi bila ditiup angin,anak panah tu menyimpang jauh dari sasaran dia,lain yang kita nak.lain yang kita dapat.suka ke, tak suka ke,terpaksa kita terima.Walau apapun yg terjadi,hidup perlu diteruskan.

Hidup jangan cepat putus asa.hidup masih jauh lagi.walau apa jadi sekalipun,hidup mesti diteruskan.dan hidup mesti berani terima kenyataan.berani menghadapi baik ke,buruk ke,jalan terus,jangan toleh belakang.


Azam,dari filem Laila Isabella

7 comments:

MomoN said...

tiba2 rasa nak tgk laila isabella balik

norfaridahanum said...

silalahhhhhhh.anum dh layan dah tadik.toink!

Anonymous said...

bagi aku, hidup lebih seperti sebatang sungai. lahir dari mata air jernih yang kecil. jujur dalam mencari aliran susurnya. makin lama, makin besar, makin deras. makin teguh mencari jalan akhirnya; di sana.

tapi kena ingat, sebesar mana pun sungai, ada saja batu2yang jadi halang, ada benteng yang jadikan akal kita senteng, ada empang yang jadi ego kita tinggi kembang. apa pun, hidup kena terus. mengalir kena terus mengalir. dan hidup kita seperti tiada penghujung; sampai bila-bila. tamat disini, kita ada lagi barzakh dan infinity life then.

pilihlah.

mahu jadi sungai kelang kah kita?
atau mahu kekal jadi sungai kecil di atas gunung2itu?

we have choice. and ultimately, we have Allah. Always :)

and aku dah macam tak masuk topik entri saja! sudah.

NAZ said...

i tak setuju bila soal jangan toleh belakang :) kerana toleh ke belakang lah buat kita mahu terus ke depan lagi haha

Lola MK said...

if u know what u want,if u believe in what u do,and ur heart tells u that u r right,i guess there's no need to look back.=)

norfaridahanum said...

AJ,aku pasti ada seseorang yang akan tersenyum bila baca komen kau. dia punya ulah yang sama tentang kehidupan.laksana arus sungai...huhu!
cuma aq suka menambah,jadi macam air yang di tepian itu bisa membuka cabang2 baru,bisa meruntuhkan tebing. hadir mungkin nampak biasa,impak biar luar biasa=)

mungkin aq pilih Sungai Nil...banyak kisah tersembunyi di dasarnya..ego yang jatuh,cinta yang tumbuh..lalalalalala~ah sudah!

norfaridahanum said...

naz,huhuhu..i pun x berapa setuju sebab pada i sejarah yang byk mengasuh gerak kita n menyempadankan tingkah kita hari ini=)

lola,aq kusut lahhh..rasanya dlm msg tuh jelas nyata kekusutan aq tp musykil aq bila ko kata aq comeyl plak=pppp im losing touch with my deep instinct dah lately....haish