Sunday, October 30, 2011

Nak bagitahu sikit

Final Year Part 1 dah hampir ke penghujungnya...Tahun honeymoon kalau ikut kata senior. Ye lah 3 subjek - Ophthalmology, E..N.T & Community Medicine. Internal exam pun hanya ada 2 kali sahaja. Masa exam yang first hari tu dah fail E.N.T, subjek yang aku palinglah tak boleh nak pergi,even Along kata E.N.T tu stands for Easy,No Tension !Kalau nak sedapkan hati bolehlah kata sebab tak cukup 2 markah je lagi.. Tapi pada aku,fail tetap fail lah. TOINK!

Final University Examination will be on Dec 2nd.. So sekarang itu sahaja target aku..Masih ada lagi sebulan untuk betul-betul bersedia. Untuk 2nd internal exam yang akan mula esok nih,aku akan cuba sehabis upaya lah.Anggap sahajalah macam pergi kelas tuisyen dan dapat pendedahan tentang contoh-contoh soalan. Lagipun, untuk paper Ophthalmology baru sempat nak cover portion untuk semester ni je. Portion untuk semester lepas belum ulangkaji lagi.. 

Adoi! Rindunya 1st year and 2nd year! Masa 1st year and 2nd year, portion untuk internal exam sikit-sikit sahaja ikut semester. Sekarang ni? internal exam pun dah macam university exam dah! But I guess, life gets tougher is just what it should be,isn't it? 

Yang aku perlukan sekarang ni ialah fokus yang berterusan, kebijaksanaan dalam memilih prioriti dan izin limpah rahmat taufik dariNya. Doakan aku!

3 comments:

beruang diabetes said...

selamat menjawab pereksa kak oi!

p.s. sedap kan name glemer saye..HAHAHA

norfaridahanum said...

oh wait a minute!hahaha!
gempur kita gempur!LOL

HabHas said...

moga dicapai apa yg dicita ....insya allah..