Friday, April 26, 2013

Sebenarnya

Saya okay okat aje. Memanglah ada sakit sikit. Tak apalah Allah nak bagi gugur dosa la tu. InsyaAllah.
Kena kuat,kena senyum.

Cuma bertimbun-timbun pulak hal nak jadi minggu lepas.

Auliya diagnosed with inflamed Bartholin cyst. So,she's currently on antibitiocs. Sedih. Sangat sedih bilamana kau dah bertekad nak anak kau exclusively breastfed for 6 months,dah pulak kena amik ubat.She's too small for that. Sigh!

And and and. Entah macam mana tetiba ada bengkak pulak dekat dada kanan dia.Kalau dua-dua belah tu aku tak risau sangat sebab itu normallah dia ''minum" hormon aku sekali. So,dada dia membesar sikit itu memang biasa. Tapi ini dah macam bernanah pulak. Sigh!

And aku pulak tetiba lah nak kena bengkak susu. Sakit dia kalau nak cakap,baik bersalin lagik kot? Walaupun bersalin tuh kesakitannnya diibaratkan seperti 20tulang dipatahkan serentak,tapi seriously,at this point of time,I would like to re-consider my decision not to go through labour again.Ok suami,anda mungkin boleh bergembira sebab ada peluang lah Auliya nak ada adik.(2-3 tahun lagi lah tapi) And aku pun sekarang dok telan antibiotics 2-3 jugak.Sigh!

Dan ada possibility jugak aku kena surgery sebab bengkak susu ni. Apapun kita doa yang terbaiklah. Isnin ni baru tau.Sigh!

Ayah dah balik. Tinggal dengan Mama je sekarang. Habib dah balik lama dah.Sigh!

Babysitter tak dapat lagi. Sigh!

Rabu depan dah nak mula kerja semula.Sigh!

Aku tak pernah rasa salah untuk kita mengeluh sebab itu lambang kekerdilan kita. Betapa kita ni sebenarnya tak kuat kalau tak dibantu Dia.

Maka atas semua kekucaran perasaan dan gelombang dugaan (bukan gelombang PRU-13.eceyh!) yang melanda aku sekarang ni,terhasillah "Akulah Perempuan Itu".....Bukannya satu tulisan mendabik dada. Sekadar melepaskan lelah-lelah yang bersarang di dalam sana. Supaya bila orang bertanya,aku masih mampu angkat kepala dan berkata "Aku okay!" Smile!


2 comments:

Tabibbatunhawa said...

semoga aulia dan Maknyer sihat. May Allah ease. :)

MomoN said...

anum,zara bengkak dada kenapa pula?