Tuesday, August 25, 2009

< 113 >Ini Untuk Aku

Ada sesuatu yang menggugah jiwa..

ISLAM ITU INDAH
ISLAM ITU MUDAH

Dan aku mula bertanyakan sesuatu pada diri..Ya,aku sukakan keindahan.Tapi perlukah keindahan itu aku agungkan hingga Islam itu dipermudah-mudahkan???

Meniti usia 20tahun dan aku tiba-tiba rasa ada yang kosong.Apakah yang tertinggal?Syahadahku sudah diperbaharui sekurang-kurangnya 9 kali sehari. Dan aku seronok memeluk Ramadhan setiap kali ianya hadir ke pangkuanku.Alhamdulillah,ayah menggalas tanggungjawab zakat bagi pihak aku dengan baik sekali.Rencana ke bumi suci itu juga sudah ada perbincangan..Tapi masih awal untuk memperkatakannya.Bimbang dibilang riak pula.Titik di situ.

Namun aku masih rasa kosong.Adakah aku hamba yang tak kenang jasa??Sungguh..aku rasa hina sekarang.Sepertinya,aku menjadi hamba yang mengaut segala nikmatNya,mengutip setiap satu limpahanNya tapi masih memilih-milih dalam menyatakan ketaatan kepadaNya??Memilih mana yang aku selesa,yang kena dengan citarasa..Pendek kata,yang mana aku sukalah..Memang aku penganut agama ini.Tapi aku bukan pemiliknya.Kenapa pandai-pandai je selama nih aku tukar apa yang dah jelas termaktub dalam kitabnya??

Tiba-tiba aku rasa muka aku dah ditempek dengan foundation+compact powder+loose powder..[ntah,aku jumpa perkataan2 nih dekat rak REVLON kat Watson..aku pun x tau ape beza dia.so end up x penah amik pot pun nk beli] Itulah misalannya tebal sangat kot muka aku sekarang nih.malu sangat pada Dia.

Something just need to be changed..Now I'm thinking of deleting this post.Because I don't know what am I going to do next.But wait,no need to.I want you to read this.Maybe you're just like me.We stuck in our own philosophy of life and so we spill these words..

"Never judge a book by its cover"

"Sikit-sikit r..at least nih yang ikhlas aku mampu buat.Kalau ubah x ikhlas apa pun x dapat r"

"What inside me is more important that what I prevail outside"

"At least aku pakai tudung ok!"

Or maybe we think too much. Afraid of losing what we are having right now when we decided to change.Afraid of not getting better chances.Afraid of what people will say.Afraid of so many things that we shouldn't be afraid of at the very first place.

My heart ponder on something.and.My eyes stare at that wooden made black brown cuboidal box 5 ft high full of pieces we call clothes in variety of colors,designs and patterns.

Ada sesuatu yang memberati akal fikiranku....Aku harus mencari jawapan...TARAWIKH DULU-lah

and Encik Ammar Ehsan,who else better than you I can talk to???This is an S.O.S!!!!Aku lost weyh..

No comments: