Thursday, November 05, 2009

< 143 > Canda Tika Senja

AMO EL HELADO TANTO 

anda dah sahkan anda berumur 18 tahun ke atas sebelum teruskan kembara ke blog ini kan?





sebab kau berjauh, aku mencari sampai berpeluh
sebab kau bermutu, aku sabar menunggu
kau montel.
denganmu,aku rasa comel
tanpamu,aku jadi sewel





hari ini aku jumpa kamu,akhirnya.
ada butir-butir jernih terenek pada sarungan elok parasmu,
adakah kau gusar?
jangan begitu sayang,aku takkan kasar
ada rasa-rasa dingin kau salurkan saat aku cuba meneroka dirimu
adakah kau mengusir?
jelaskan padaku kasih,aku tak mampu menafsir




hari ini,biar hanya ada kau dan aku,
biar aku larikan senjata ampuh ini ke tubuhmu,
biar aku cairkan kau dengan kehangatan cecahan bibirku,
biar aku bawa kau ke daerah itu........



Ya Allah,syukran.
kerana kau jadikan aku seorang insan
Ya Allah,syukran.
kerna jutaan nikmat yang kau ciptakan




kamulah salah satu nikmat itu




ya,kamu




eh




bukan kamu yang sedang membaca itu





maksud aku,




kamulah....





AISKRIM!




jumbo pack yang comel lagi montel


butir-butir jernih hasil proses kondensasi


elok lupa parasmu..igauanku siang dan malam


walaupun pink,keampuhan senjata ini tak dapat dinafikan lagi




*nota ringkas daripada penulis kepada pembaca sebab penulis dah kena pergi sambung baca nota yang dia tulis dalam kelas tadi*
Panorama indah subhanallah itu adalah apa yang aku lihat dari jendela kamar tika senja.
Seketika.
Kemengahan tubuh, hilang
Seketika.
Kesesakan minda, lengang
Seketika.
Kekusutan jiwa, terbang
Seketika.
Aku rasa lapang.

Terima Kasih JPA & rakyat Malaysia

Catitan tercatit di
508,Lobo Prabhu Court,
Lighthouse Hill Road,
Hampanakatta,Mangalore,
Karnataka-575 001
India
[sangat menghargai mana-mana pihak yang berminat untuk hantar kicap,sudah kehabisan stok!!!TEEETTT!!]

19 comments:

Raja Khairul said...

aku hantar fridge rumah aku yg sarat dgn muatan. Terima kasih kepada penaja.

norfaridahanum said...

x abes2...=p
aq nk fridge magnet je r sengal!
serta kicap!

enyheartsdiamond said...

omg..baskin robin..tergugat iman sayaaaaa!!!mahu..mahu..mahuuu!

Ms.Independant said...

Wahhh!!! besnyeeee~
Bole abeskan ke tu??
Klo tak, Meh kite nak tulun abeskan!
Huhu

:P

norfaridahanum said...

enie:kuatkan semula..berpuasalah!haahhaha!

ms.independant:boleh atau x,ianya telahpun dihabiskan,oleh sy seorang!ahaha!

Raja Khairul said...

Sbb aku blk Notts. Xde la kicap kat ko. Klo nk nnt pergi la rumah aku

norfaridahanum said...

haish...mat salleh celup nih kan.berjalan saje.

hoi!berjlan byk duit.nk beli kicap kat aq sebotol pun susah ke?haha!dingdong!

Raja Khairul said...

nnt aku dgn munirah sama2 pos kicap. ko nk brape botol? sos aminah nak tak?

aku bkn mat salleh celup. aku anak pakcik anuar. asal terangganu.

rashiD said...

large pack BR....
lagi bahaya daripada dadah kot..
cuba sekali, lepas tu, haishhh...
bahaya......
nak lagi.

tapi mahal2 buat makan tak apa kan.

norfaridahanum said...

raja:kicap..dgn sos tiram sekali. aq x leyh hidup xde oyster sauce maaa.kat sinih ade,tp spt besa,aq pmalas.and plus,rasa sgt berbangga plak nak pow ko.

eyh eyh eyh..ganu ye mung?cakap sket nak dgr...haha!

rashid:agak r..weeekend nih nak pergi lagik r kot.xpe,utk makanan xpe.ayah pun xkan marah.haha!tetiba!nnt kalo tuan hamba dtg snih gtau r,hamba blnje =)

Raja Khairul said...

oyster sauce? phew. ko duduk india ke ko duduk 3 Claude Street, Nottingham? Aku bg cencalok,budu,tempoyak sekali la.sng ko nk msk,msk lemak tempoyak.kahkah

norfaridahanum said...

ces berlagak..
promo alamat umah sendri pulak =p
haha!

bagik r bagik.aq sruh housemate aq msk,dia rajin masak owh! [aq pulak nk promo housemate] hahaha

irah said...

yummy! :d

MuniMuni said...

tiap kali aku bukak..mesti drooling..aiya..

norfaridahanum said...

korang 2 org mmg keje mkn je tuh..haha!mmg YUMMY!!!!

MuniMuni said...

Anum, klo aku mkn byk2 boleh hilang sgl rs besalah aku pun xkisah anum. fuh

norfaridahanum said...

aq lagik r..phewwww~~~
and i opt for "haha" "huhu" "owh" and "ek"...adoi r. be strong muni!

Noorlaila Mohamed Nor said...

woihhhh
sedapnyaaaa!

norfaridahanum said...

sangatlah =)
hahahhaa!