Tuesday, July 26, 2011

Secara Spontan

Hai! Berkhidmat untuk negara memang meletihkan, tapi anda pasti akan berasa puas dengannya.

Semalam, sejumlah 62 pelajar baru telah menjejakkan kaki ke Mangalore. Dan pelajar-pelajar ini kemudian berpecah kepada 6 buah koleh perubatan dan pergigian, termasuklah satu di Manipal. Hari aku semalam bermula seawal pukul 5 pagi rasanya. Selepas Subuh aku buat semakan terakhir pada buku panduan (survival guide) yang merupakan cenderahati terawal dan tanda kasih sayang kami kepada adik-adik 2011. Ok,muntah darah sekarang.

Selesai pendaftaran asrama sekitar tengah hari aku bergegas pulang untuk mendapatkan my beautiful nap! YEHAAA! Itu amalan turun-temurun untuk lebih fokus di dalam kelas petang. Kelas petang dari pukul 2-5. Elok habis kelas sahaja,solat Asar dan terus maju untuk jumpa adik-adik semula. Kali ini untuk urusan pembelian simcard dan barangan keperluan asas. Yang ini memang aku tak sampai hati nak tinggalkan diorang buat sendiri. Sebab,tempe sini memang gila. Semalam buat perangai gila lagi. Selama ni minta salinan pasport dan visa saja kalau nak beli simcard.Tiba-tiba semalam nak IC semua kejadahnya? Tempe oh Tempe.

Dan selepas ini, menjelang Ramadhan hingga ke Raya memang banyak aktiviti dah kami rancangkan, apatah lagi memegang mandat selaku MSA (Malaysian Students' Association) paling aktif dan disegani di India ni. LOL.Bukan aku cakap,ini Encik Khairudin,Konsul JPA di Chennai yang bagitahu dalam ucapan dia. HEHE.

Jadi,untuk sesetengah orang yang dah masak sangat dengan kerenah aku yang suka melarikan diri sebentar sebelum pulang menggalas tanggungjawab, haruslah kalian sedar yang saya mahu pergi bercuti sekejap. Ramadhan tahun lepas, aku ke Bangalore sekejap. Awal tahun ini, semasa persiapan rancak untuk program MaKSIMA pun aku lari ke Kerala sekejap. Kali ini ke mana? Esok kalian akan tahu. Tapi itupun kalau kau orang memang sama teruja macam aku sekarang nih lah. Aku pergi sekejap sahaja. Untuk recharge energi dan konsentrasi. Sehingga bertemu lagi!









1 comment:

gadisBunga™ said...

eip eip...mana mau pigi ha...? ihi~

pape pun, take care okeh~